Koji su najčešći mitovi o mršavljenju?

Odgovor

08/08/2020
Feodore

Puno je lošeg mršavljenja savjet na internetu.

Većina je ili nedokazana, ili doslovno dokazano da ne djeluje.

Evo 12 najboljih najvećih laži, mitova i zabluda o gubitku kilograma.

1. Sve "kalorije" su jednake

Kalorija je mjerilo energije. Svi "kalorija"imaju isti energetski sadržaj.

Međutim, to NE znači da sve izvori kalorija imaju iste učinke na vašu težinu.

Različita hrana prolazi različitim metaboličkim putevima i može imati znatno različite učinke na glad i na hormone koji reguliraju tjelesnu težinu.

Na primjer, kalorijska bjelančevina nije isto što i kalorijska masnoća ili kalorija ugljikohidrata.

Zamjena ugljikohidrata i masti s proteinom može pojačati metabolizam, smanjiti apetit i žudnju, istovremeno optimizirajući rad nekih hormona koji reguliraju težinu (1, 2, 3).

Također, kalorije iz cjelovite hrane (poput voće) imaju puno više punjenja nego kalorija iz rafinirane hrane (poput slatkiša).

BOTTOM LINE:Not all calorie sources have the same effects on health and weight. For example, protein can increase metabolism, reduce appetite and improve the function of weight-regulating hormones.

2. Gubitak kilograma je linearni proces

Gubitak kilograma obično nije linearni proces, kao što neki misle.

Neke dane i tjedna možete izgubiti, dok tijekom drugih možete ponešto dobiti.

To nije razlog za zabrinutost. Normalno je da tjelesna težina oscilira za nekoliko kilograma.

Na primjer, možda nosite više hrane u probavnom sustavu ili se vaše tijelo može zadržati više vode nego inače.

To je još izraženije kod žena, jer težina vode može prilično fluktuirati tijekom menstrualnog ciklusa (4).

Sve dok opći trend opada, ma koliko on varirao, ipak ćete uspjeti u dugom roku.

BOTTOM LINE:Losing weight can take a long time. The process is generally not completely linear, as weight tends to fluctuate up and down by a few pounds.

3. Dodaci vam mogu pomoći da izgubite kilograme

Industrija dodataka za mršavljenje je masivna.

Postoje razne vrste dodataka koji tvrde da imaju dramatične učinke, ali nikad nisu vrlo učinkoviti kada se proučavaju.

Glavni razlog zbog kojeg mogu djelovati kod nekih ljudi je placebo efekt. Ljudi padaju za marketing i želite suplementi koji će im pomoći da izgube kilograme, pa postaju svjesniji što jedu.

Kako se kaže, postoji nekoliko dodataka koji mogu imati skroman učinak na gubitak kilograma. Oni najbolji mogu vam pomoći da izgubite nekoliko kilograma tijekom nekoliko mjeseci.

Ovaj članak recenzije 12 najpopularnijih svjetskih dodataka za mršavljenje.

BOTTOM LINE:Most supplements for weight loss are completely useless. The best ones can help you lose a few pounds, at most.

4. Pretilost je zbog volje, a ne od biologije

Potpuno je lažno da je debljanje / gubitak kilograma zapravo sve o volji ili stvaranju "izbor"učiniti ovo ili ono.

Pretilost je vrlo složen poremećaj s desecima, ako ne i stotinama faktora koji pridonose.

Brojne su genetske varijable za koje se pokazalo da povezuju s pretilošću i raznim medicinskim stanjima (hipotireoza, PCOS, depresija) koje mogu povećati rizik od povećanja kilograma (5).

Tijelo također ima brojne hormone i biološke putove koji bi trebali regulirati tjelesnu težinu. Obično su nefunkcionalne kod osoba s pretilošću, što otežava mršavljenje i držanje van (6).

Na primjer, otpornost na hormon leptina glavni je uzrok pretilosti (7).

Signal leptina trebao bi vašem mozgu poručiti da ima pohranjeno dovoljno masti. Kad leptin ne uspije prenijeti signal, mozak misli da gladujete.

Pokušati iskazati "snagu volje" i svjesno jesti manje, suočeni sa signalom gladovanja vođenim leptinom, izuzetno je težak, ako ne i nemoguć za mnoge ljude.

Postoje čak i novorođenčad koja danas postaju pretile (8). Kako to može netko kriviti za osobnu odgovornost ili nedostatak volje? Jasno je da u igri postoje biološki čimbenici.

Jedenje se pokreće ponašanjem, a ponašanje utječe na fiziologiju i biokemiju. To je nepobitna činjenica.

Naravno, to ne znači da ljudi trebaju jednostavno odustati i prihvatiti svoju genetsku sudbinu. Gubitak kilograma i dalje je moguć, nekim ljudima je to samo mnogo, puno teže.

BOTTOM LINE:Obesity is a very complex disorder. There are many genetic, biological and environmental factors that can have a major effect on body weight. It is not just about willpower.

5. "Jedite manje, pomičite se više" je dobar savjet

Masti u tijelu su jednostavno pohranjena energija (kalorije).

Da biste izgubili masnoću, više kalorija treba napuštati masne stanice nego unositi njih.

Drugim riječima, ako kalorije premašuju kalorije, dolazi do gubitka masti. To je činjenica.

Iz tog razloga izgleda jedino logično da bi "manje jeli i više se kretali" uzrokovali gubitak kilograma. Djeluje na obje strane jednadžbe kalorija.

Međutim, ovo je zaista užasan savjet onima koji imaju ozbiljan problem s težinom. Većina ljudi koji slijede ovaj savjet na kraju ga dobivaju natrag, a za to postoje fiziološki i biokemijski razlozi (6).

Za mršavljenje dijetom i vježbanjem potrebna je velika i trajna promjena perspektive i ponašanja. Nije dovoljno samo reći ljudima da jedu manje i više se kretati.

Govoriti nekome s pretilošću samo "manje jesti, više se kretati"je poput recite nekome s depresijom da se razveseli ili nekome s alkoholizmom da samo pije manje.

To je smiješno i neučinkovito razdoblje.

BOTTOM LINE:Telling people with weight problems to just "eat less, move more" is ineffective advice. It rarely works in the long term.

6. Ugljikohidrati vam čine masti

Dijeta s niskim udjelom ugljikohidrata može pomoći kod gubitka kilograma To je znanstvena činjenica (9, 10).

U mnogim se slučajevima to događa čak i bez svjesnog ograničenja kalorija. Sve dok je ugljikohidrata nisko, a unos proteina visok, ljudi gube na težini (11, 12).

Međutim, to ne znači da i ugljikohidrati sami po sebi uzrokuju debljanje, Epidemija pretilosti počela je oko 1980. godine, ali ljudi jedu ugljikohidrate već jako dugo.

Istina je, rafinirani ugljikohidrati (poput rafiniranih žitarica i šećera) definitivno su povezani s povećanjem težine, ali cjelovite hrane koja jesu bogati ugljikohidratima vrlo su zdravi.

BOTTOM LINE:Low-carb diets are very effective for weight loss. However, carbs are not what causes obesity in the first place. Whole, single ingredient carb-based foods are incredibly healthy.

7. Mast vas čini masnom

Masti tijela su skladištene masti.

Dakle, jedenje više masti trebalo bi da nas skladišti više. Čini se logičnim.

Međutim, ispada da stvari nisu tako jednostavne. Nema ništa jedinstveno od masnoće, osim što se ona često nalazi u kaloričnoj junoj hrani.

Sve dok su kalorije unutar raspona, masnoća vas ne čini debljanjem. Uz to, dijeta s visokim udjelom masti (ali s malo unosa) ugljikohidrata) pokazalo se da uzrokuje gubitak kilograma u brojne studije (13).

Kao i kod toliko mnogo stvari u prehrani, i to u potpunosti ovisi o kontekstu.

Ako jedete puno masnoće zajedno s visoko-kaloričnom prehranom koja se temelji na bezvrijednoj hrani, sigurno ćete se udebljati. Ali to nije samo zbog masti.

BOTTOM LINE:Fat has often been blamed for the obesity epidemic, but there is nothing inherently fattening about dietary fat. It depends entirely on the context.

8. Jesti doručak je neophodan za mršavljenje

Studije pokazuju da skiperi za doručak teže teže od doručka (13).

Međutim, to je vjerojatno zato što ljudi koji jedu doručak u prosjeku imaju više zdravih životnih navika.

Ovo je nedavno testirano u kontroliranom pokusu, najvećem te vrste. Ovo je istraživanje provedeno na 309 muškaraca i žena koji su uspoređivali preporuke za jesti ili preskočiti doručak (14).

Nisu pronašli učinak nakon razdoblja ispitivanja od 4 mjeseca. Nije bilo važno jesu li ljudi jeli ili preskočili doručak, niti je utjecalo na težinu.

To je ujedno mit taj doručak pojačava metabolizam ili ako jedete više manjih obroka tijekom dana sagorite više kalorija (15).

Jedite kad ste gladni, zaustavite se kad ste puni. Ako želite, pojedite doručak, ali nemojte očekivati ​​da će to utjecati na vašu težinu.

BOTTOM LINE:It is true that breakfast skippers tend to weigh more than breakfast eaters, but controlled trials show that it doesn't matter for weight loss whether you eat or skip breakfast.

9. Brza hrana je uvijek masna

Nisu sva "brza" hrana loša.

Zbog povećane zdravstvene svijesti u svijetu, mnogi lanci brze hrane počeli nuditi zdravije mogućnosti.

Postoje čak i čitavi lanci koji su postali popularni i usredotočeni isključivo na posluživanje zdrava hrana (kao što je Chipotle).

U većini restorana moguće je dobiti nešto relativno zdravo. Na primjer, odrezak ili hamburger bez peciva, s pečenom krumpir.

Čak su i većina jeftinih restorana brze hrane često nešto zdravije (ili barem) manje nezdravo) nego njihova glavna ponuda, poput pileće salate.

Ova hrana možda neće udovoljiti zahtjevima rigidnih organskih jela, ali ove su opcije ipak dostojan izbor ako nemate vremena ili energije da pripremite zdrav obrok.

BOTTOM LINE:Fast food does not have to be unhealthy or fattening. Most fast food chains offer some healthier alternatives to their main offerings.

10. Dijete za mršavljenje zapravo rade

Industrija za mršavljenje želi da vjerujete da "dijeta" djeluje.

Međutim, studije pokazuju da dijeta gotovo nikada ne djeluje dugoročno. 85% ljudi na kraju dobije težinu u roku od godinu dana (16).

Uz to, studije pokazuju da su ljudi koji odlaze na dijetu zapravo oni koji će najvjerojatnije debljati u budućnosti.

U stvarnosti, dijeta je dosljedan prediktor buduće težine dobit - ne gubitak (17).

Istina je da vjerojatno ne biste trebali pristupiti mršavljenju dijetalnim načinom razmišljanja. Umjesto toga, postavite sebi cilj da promijenite svoj životni stil i postanete zdravija, sretnija i fit osoba.

Ako uspijete povećati razinu aktivnosti, jedite zdravije i zdravije spavati bolje, tada biste trebali smršavjeti kao prirodna nuspojava. Prelazak na dijetu i izgladnjivanje sebe dugoročno neće uspjeti.

BOTTOM LINE:Despite what the weight loss industry would have you believe, dieting usually doesn't work in the long term. Most people gain the weight back.

11. Osobe s pretilošću su nezdrave, mršavi su zdravi

Istina je da je pretilost povezana s povećanim rizikom od nekoliko kroničnih bolesti.

To uključuje dijabetes tipa 2, srčane bolesti, povećan rizik od nekih vrsta karcinoma i drugih (18, 19, 20).

Međutim, još uvijek ima puno ljudi s pretilošću koji su metabolički zdravi i puno mršavih ljudi koji imaju iste kronične bolesti (21).

Čini se da je važno gdje se masnoća nakuplja. Ako imate puno masti u predjelu trbuha, oko organa, tada je ova vrsta masnoće mnogo jače povezana s metaboličkom bolešću (22).

Masnoća koja se nakuplja ispod kože, potkožna masnoća više je kozmetički problem.

BOTTOM LINE:Obesity is linked to several chronic diseases, such as type 2 diabetes. However, many people with obesity are metabolically healthy, and many thin people are not.

12. Hrana "dijeta" može vam pomoći da izgubite kilograme

Puno junk food prodaje se kao zdrava.

Primjeri uključuju hranu s malo masti, hranu bez masti, prerađenu bez glutena namirnice i prikrivena pića s visokim šećerom poput vitaminwater.

Međutim, ovim namirnicama zaista NE MOŽE vjerovati. Oznake i zdravstvene tvrdnje obično se stavljaju na obmanu, a ne na informiranje.

Neki trgovci bezvrijednom hranom zaista su nemoralni. Lažit će vas kako biste kupili super štetnu, tovnu junk hranu za vas i vašu djecu.

Dobro pravilo: Ako vam ambalaža neke hrane kaže da je zdrava, onda vam je vjerojatno loše.

Nadam se da vam ovo pomaže. KLIKNITE OVDJE da biste vidjeli nešto izvanredno

Aggy
HCG dijeta ne djeluje. Razdoblje. Kao endokrinolog sa sigurnošću mogu reći da HCG nema nikakve veze s gubitkom kilograma. Većina dijeta koje preporučuju HCG injekcije također žele da jedete dijetu s vrlo niskom kalorijom. NI HCG nije gubitak kilograma, ali smanjene kalorije rezultiraju gubitkom kilograma. FDA je u više navrata davao savjete za suzbijanje ove lažne aktivnosti, ali čini se da i dalj...

Tvoj odgovor